Sunday, December 30, 2007

Kemarau kasih

Sekarang ni pukul 2.40 pagi entah apa pasal la aku tak boleh tidur jadi aku pon buka la laptop aku sambil dengar radio sambil tengok email dan blog aku ni.Tiba - tiba aku terdengar la sebuah lagu yang telah lama aku tak dengar syahdu pula rasa dihati ni dengar lagu ni,teringat zaman sekolah la pulak yang lebih tepat masa zaman remaja.Yang lebih syahdu tu lagu ni pernah buat seseorang menanggis.Terus aku teringat kat dia aku rasa lama dah tak jumpa dia,dah lama tak dengar berita antara satu sama lain hampir bebelas tahun la juga.Entah apa lak rasa nyer rasanya kalau jumpa balik yea setelah lama tak jumpa.Ok berbalik pada lagu ni masa tu kumpulan spring tengah top salah satu lagu ialah kemarau kasih pada tahun 1994/95 kalau tak silap aku.Pasti aku tak lupa peristiwa itu tak payah la aku cerita pasal peristiwa tu ye cerita dah lama biar la jadi kenangan.Ye la kalau tak ada kenangan dalam kehidupan tak best la.Ok aku serta kan lirik lagu kemarau kasih kat bawah ni.


Spring Kemarau Kasih


Engkau yang tidak mengerti

Tak pernah cuba memahamiPerasaan hati ini

Yang sedang membakar diri

Bukan ku rayu simpati

Tapi sekadar membela Hak dan kemanusian

Agar aku tidak engkau persia-siakan

Jika kau merasa aku bersalah Maafkanlah diriku ( kumohon maaf dirimu)

Tapi jika engkau bersalah

Mengapa kau tak terima

Dimanakah keadilan dihatimu

Kemesraan yang pernah dijalinkan

Janganlah diretakkanKita sesama manusia

Punya hati dan perasaan

Janganlah kau perlakukan sesuka mu

Kuhulurkan tangan ku ini

Sebagai tanda perdamaian

Kuluaskan pintu hati ku tanda kasih Lembutkanlah hati mu sayang

Menerima kemesraan

Jangan dibiarkanKemarau kasih berpanjangan

Dan beri rindu kesenian di telaga asmara

Ku hulurkan... sebagai tanda perdamaian

Ku luaskan pintu hati ku tanda kasih

Lembutkanlah... menerima kemesraan

Jangan dibiarkan kemarau berpanjangan.


Buat insan - insan yang mengunjungi blog ini ingat la kasih sayang tak pernah kering atau kemarau....

No comments: